02832895251

    تعریف حراست:
    حراست در لغت به معنای پاسداری و مراقبت کردن می باشد . از لحاظ عرف اداری حراست به نهادی گفته می شود که در قلب تشکیلات یک سازمان وجود داشته و وظیفه خطیر مراقبت از سلامت اجزای ریز و درشت آن تشکیلات را در برابر انواع و اقسام انحراف های موجود به عهده دارد.

    بطور کلی فعالیت واحد حراست بیمارستان در چهار حوزه ذیل تعریف می شود:

    • معاونت حفاظت پرسنلی
    • معاونت حفاظت فیزیکی
    •  معاونت حفاظت اسناد
    • معاونت حفاظت

     
    شرح وظایف حفاظت پرسنلی

    • جلوگیری از نفوذ و  توطه عوامل بیگانه داخلی و خارجی 
    • ارائه خدمات اموزشی و توجه پرسنل در راستای حفاظت پرسنلی
    • عدم نظر در زمینه نقل و انتقالات و تغییر محل جغرافیای خدمت کارکنان دستگاه
    • شناسایی عوامل ایجاد نارضایی مردم و کارکنان دستگاه
    • تعیین صلاحیت پرسنل جهت تردد به اماکن دارای طبقه بندی حفاظتی
    • تعیین صلاحیت پرسنل برای انتخاب شاغل حساس
    • تعیین صلاحیت پرسنل جهت مسافرت خارج از کشور
    • تعیین صلاحیت پیمانکاران
    • صدور بخش نامه دستور العمل در حقوق رعایت موارد امنیتی
    • شناسایی فرصت ها. تهدید ها. تخلفات. اسیب ها
    • شناسایی کانون های بحران وعوامل نارضایتی
    • اتخاذ تدابیرلازم درراستای پیشگیری از
    • بروز عوامل ایجاد نارضایی
    • تشکیل کانون بحران
    • تهدید های امنیتی
    • دعوت و ارشاد افراد بر اساس وظایف محوله
    • ایجاد بایگانی پرسنلی به منظور تشکیل و نگهداری پرونده های حفاظتی کارکنان دستگاه
    •  

    شرح وظایف اسناد

    • استقرار سیستم مناسب جهت حراست و حفاظت از مدارک محرمانه و مخازن سوالات
    • حراست از اسناد و بایگانی تنظیم پرسنلی
    • جلوگیری از افشاء غیر مجاز تذاکرات و صورت جلسه ها
    • دریافت اسناد و مدارک محرمانه از سازمانهای مختلف و حراست از آنها
    • صدور کارت تردد و شناسای پرسنل
    • بازگشایی مناقصه ها و مزایده ها و نظارت کامل بر حسن اجرای آنها
    •  

    حفاظت فیزیکی

    • برنامه ریزی ماهیانه سیستم نگهبانی یک بخش ها واحدهای مربوطه
    • نظارت بر کار حفاظت فیزیکی و امور اداری و کاری مربوطه
       

    شرح وظایف مسئول واحد حراست:
    نام مسئول واحد : جناب آقای محمد نریمانی

    • استقرار سيستم مناسب جهت حراست و نگهداري از پرسنل، و مدارك محرمانه
    • برنامه ريزي، سازماندهي، نظارت و هدايت كليه فعاليت ها و اقدامات حراستي
    • تهيه و ابلاغ بخشنامه ها، آيين نامه ها، مقررات و توصيه هاي حراستي و دستورالعمل هاي حفاظتي لازم و نظارت بر
    • حسن اجراي آنها و ارايه پيشنهادات اصلاحي در جهت رفع نقايص و بهبود روش هاي حراستي
    • برنامه ريزي و تأمين موجبات لازم در زمينه امور حفاظتي اسناد طبقه بندي شده و انجام بررسي هاي مستمر به منظور
    • حصول اطمينان از رعايت اصول حراستي در امور مكاتباتي و مخابراتي و ارايه گزارش لازم
    • رمز و اقدام به تهيه مفاتيح رمز و نظارت بر تغيير و تعويض به موقع و ارايه توصيه هاي لازم به منظور پيشگيري از كشف آنها
    • تنظيم ماشين رمز و تغيير سيستم داخلي آن در مواقع ضروري
    • دريافت اسناد و مدارك محرمانه واصله از وزارتخانه ها و مؤسسات دولتي و حراست از آنها براساس مقررات مربوط
    • كنترل و نظارت و بررسي وضع حراستي دستگاه متبوع و تهيه گزارش مورد لزوم
       

    6.0.15.0
    گروه دورانV6.0.15.0